• „Zakoduj swoją przyszłość”

        • Sprawozdanie innowacja - Kodowanie.pdf

          ►Podsumowanie innowacji

          Uczniowie naszej szkoły, już po raz kolejny, włączyli się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu, który w tym roku odbywa się pod hasłem „Działajmy razem”.

          W dniu 11 lutego 2020 roku podczas uroczystego apelu - uczniowie klasy V - przypomnieli zebranym zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

          Apel był też okazją do podsumowania innowacji pedagogicznej „Zakoduj swoją przyszłość”. Uczestnicy innowacji: uczniowie klasy I oraz uczniowie klasy V zaprezentowali zebranym efekty swojej pracy. Na zakończenie uroczystości wszystkim uczniom, którzy biorali udział w innowacji pedagogicznej zostały wręczone certyfikaty.

          ►Wspólnie rozwiązujemy problemy

          Podczas naszych spotkań staramy się rozwiązywać różne (nawet bardzo trudne) projekty.

          ►„Międzynarodowy Dzień Kropki”

          W ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Zakoduj swoją przyszłość” włączyliśmy się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki jest świętem kreatywności, odwagi i zabawy. Chodzi o podjęcie takich działań, które pomagają odkryć talenty, poznać swoje mocne strony i je zaprezentować. To wydarzenie rozpoczęliśmy od wspólnego obejrzenia filmu, a zakończyliśmy na wspaniałej zabawie.

          ►Dzień Patrona

          Jako uczestnicy innowacji pedagogicznej „Zakoduj swoją przyszłość” nie zapominamy także o naszym patronie – generale Marcinie Kątskim. W dzień patrona naszej szkoły odbyły się zajęcia, podczas których działając razem zmierzyliśmy się z trudnymi zdaniami konstrukcyjnymi.

          ►INNOWACJA „Zakoduj swoją przyszłość”

          Od 2 września 2019 roku realizujemy w naszej szkole innowację pedagogiczną „Zakoduj swoją przyszłość”. Inspiracją do stworzenia innowacji był udział w programie edukacyjnym „Uczymy dzieci programować”, zdobyte w nim doświadczenia oraz udostępniane uczestnikom materiały dydaktyczne.

          Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie uniwersalnych kompetencji, takich jak:

          • logiczne myślenie,
          • zadaniowe podejście do stawianych problemów
          • umiejętność pracy zespołowej: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie.

          Innowacja jest prowadzona w modelu STEAM (Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics). Idea STEAM to spójne połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki oraz matematyki. Taki sposób pracy powoduje, że uczestnik zajęć z biernego odbiorcy staje się twórcą, konstruktorem poszukującym najlepszych rozwiązań.

          Zajęcia odbywają się w dwóch grupach:

          • zajęcia w grupie I prowadzi pani Mariola Leśniak, a uczestnikami są uczniowie klasy I
          • zajęcia w grupie II prowadzi pani Beata Grys, a uczestnikami są uczniowie klasy V.